piątek, 15 stycznia 2016

"Rocznica" przepisów wzmacniających pozycję konsumenta



Ząbkowianie, pamiętajmy, że już od roku obowiązuje zupełnie nowa ustawa: ustawa o prawach konsumenta.

Dzięki niej konsument jest bardziej chroniony w relacjach z przedsiębiorcami, przedsiębiorcy zaś musieli przyjąć na siebie więcej ciężarów i obowiązków, w tym także dostosować regulaminy sklepów internetowych do nowych przepisów.

Z ciekawostek ustawa ta absolutnie zakazuje wszelkiego rodzaju spamowania i telefonowania przez ankieterów, telemarketerów, etc.

Zanim więc zadzwoni do nas miła Pani/uprzejmy Pan z ofertą, musi uzyskać naszą zgodę, ale nie bezpośrednio w tej rozmowie, zgoda musi być uprzednia, jeszcze przed wykonaniem takiego telefonu.

Co ciekawe, takie spamowanie, bez uprzedniej zgody konsumenta, może skutkować poniesieniem przez:
- operatora kary pieniężnej;
- przez osobę sprawującą funkcję kierowniczą w przedsiębiorstwie operatora karę pieniężną w wysokości do 300% jego miesięcznego wynagrodzenia.
Kary nakłada Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Tyle w teorii, praktyka pokaże, czy będziemy zaskakiwani takimi telefonami.

Brak komentarzy: